Små projekter griber om sig.

Ja, alt imens jeg har en del større projekter igang, bliver der også et par små færdige:
En cardigan og en lille tøset top.



Fakta:
Model: "70'er -trøje"af Charlott Pettersen fra bogen Drengestrik.
Størrelse: Jeg har tilpasset til str. 5 år.
Garn anvendt: 225g Woolcott fra hjertegarn. (55%lambswool 45%cotton) et nøgle af hver farve, samt               et halvt nøgle til kanter.
Pinde: 3 og 3,5 mm.
Knapper: Malede træknapper fundet på e-bay.
Bemærkninger: Modellen har jeg omregnet lidt efter hensyntagen til garnets strikkefasthed, da jeg har anvendt en anden garnkvalitet end den oprindelige model, som er strikket op i Mirasol, 100% apakka (Du store alpakka.)





Fakta:
Model: "Bløde blade top." af Lene Holme Samsøe fra bogen Børnestrik på pind 3 1/2 - 4.
Størrelse: 2 år.
Garn anvendt: 100g 50% shetlandsuld 50% viscose, indkøbt på et husflidsmarked. Løbelængden er ca550 m pr. 100 g.
Pinde: 3,5 mm.
Knap: Fra knapkassen, et arvestykke fra min farmor.
Bemærkninger: En fin lille model, jeg har strikket med dobbelt tråd, så den får et tæt udtryk.

Det er nogle anvendelige modeller, og opskrifterne bliver ikke nemmere, så jeg må ærligt indrømme at de egner sig fortrinligt til overspringshandlingsstrik!
Hav en god lørdag derude.

Kommentarer

  1. Overspringshandlinger skal jo til engang imellem ;-) Det er søde, anvendelige modeller og det gør jo ikke noget, at de også er enkle :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, jeg må indrømme jeg blev fristet. ;-)

      Slet

Send en kommentar