Bløde blade og eftermiddagskaffe

Et lillebitte ønske er blæst ind ad vinduet, igennem pindene i min strikkekurv, og har allerede forladt matriklen igen, nu omdannet til "Bløde blade":






En fin, lille julekjole, til en lille spirrevip som kan få nytte af sådan en omgang uldværk, hvis såfremt der skulle falde mere sne i det Nordjyske.
Den var egentlig sjov at strikke igen. Og sådan går det sikkert mange gange med model nr. to, hvis man er forfalden til gentagelser. Men det er nu sjældent, at jeg gør den manøvre, medmindre der er efterspørgsel på futsko(!)

Fakta:
Design: Bløde blade af Lene Holme Samsøe, en af de mest drevne designere jeg har mødt.
Garn: Strømpegarn, 80% uld 20% nylon fra filcolana, da moderen ville have et vaskbart og slidstærkt resultat.
Pind: Udelukkende pind 3, selvom opskriften går til pind 3.5, så har jeg rodet lidt med maskeantallet, og regnet lidt, der hvor mønsteret gjorde knuder.


Nu har jeg sat en kop friskmalet og hjemmebrygget kaffe stævne indendørs, alt imens jeg venter på GORM, som åbenbart har meldt sin ankomst her til aften. Jeg håber ikke I blæser væk derude, dog burde blogland være mere eller mindre stormsikkert for blæst.
- God søndag.





Kommentarer