Ramt af Nemesis sværd? - Niksen! Heldet følger de tossede.

NU må det knagen-sparkemig-xz21!%€&... (og en hel masse andre bandeord, som ikke passer ind her.) være nok! Jeg hader når der er fejl i en opskrift!

Jeg har sat mig for at blive færdig med den ellers så nydelige "Stribevis" fra Annette Danielsens hæfte strik med stumper. Og hvad sker der? Der er selvfølgelig fejl i opskriften, så de to ærmegab ikke bliver ens! - Forfra. Nå, derudover er der endnu et par rettelser til opskrifter i samme hæfte, der skal findes frem og printes fra forfatterens hjemmeside. Her står jeg altså af.

 Ærgeligt, at man skal sidde og tjekke en hjemmeside, hver gang man har købt en bog med opskrifter, som efter sigende skulle have været strikket op i samtlige størrelser af garvede udvalgte teststrikkere, (enddog nogle af forfatterens egen mor) samt at opskrifterne bliver korrekturlæst fra et forlag, inden de køres til tryk. Der er stort set rettelser til hver udgivelse. Og til nogle er der flere rettelser til en hel del modeller. Det virker ikke for mig.

Derfor er det egentlig med vrede i tasterne, hvis man kan sige det?, at jeg benytter mig af et blogindlæg til at starte en debat om rettelses-pjat.
For hvornår er nok, nok? Kan det efter sigende være meningen, at man betaler for et hæfte, en bog eller bare en enkelt opskrift, for så at skulle huske at printe en håndfuld sider ud fra nettet i tilgift? Der er også stadig en flok strikkere der slet ikke har muligheden for at gå på nettet, og selv om du måske tænker; "ja, dem er der få af," så er det princippet i hele produktet. For er det så et færdigt produkt der sælges?

Jeg måtte sidde og regne lidt, lave et par sure optrævlinger på to hele ærmer, som faktisk var klar til montering, og derefter er jeg nu strandet her i arrigskab: Med et nyt påbegyndt ærme og en krop med en del montering...  
Smidt tilbage til første ærme. -Tak for fejlrettelserne til forfatteren. De hjalp selvfølgelig, EFTER jeg havde købt bogen. (Grrrr.) Og hermed er det projekt tæt på at ende i papirkurven, men heldet følger jo de tossede siges der, så mon ikke jeg får held til færdiggørelsen?

 Der er dog andre ting, som kom til ende, uden fejl og uden særlig lang tid. 
 En lille hæklet padde, fra et hæklekit i Netto, og et par fingerløse vanter til den kolde tid. Derudover har jeg fået opstartet et par tøfler fra Drops.
Så imens pinden gløder videre i iver over små projekter, der let lader sig strikke, vil jeg klikke videre og se hvad I har bedrevet mens jeg har leget optrævler og ærmestrikker de sidste ugers tid. 
God lørdag. 

Kommentarer