En forkølets bekendelser

- eller måske skulle det være en halsbetændelse? Jeg har modtaget begge dele på een gang, så der er intet der er så skidt, at det ikke er godt for noget. Jeg mener, to ting på en gang, det er da discount fra virusland!

Af alle mine bomuldsrester er der kommet klude og små boleroer frem. Jeg har brugt en del af de ti nøgler bomuldsgarn, som jeg fik fat på fra Mayflower. Til ti kroner. Derudover indkøbte damen et par spændende mønstre hos Sandnes garn, Tema 44, mønstre på 'kluter', som de skriver i hæftet.
Jeg benytter mig af sofaens rekreative muligheder, kan du nok se. Og i baggrunden mit store hæklede tæppe, som egentlig er fabrikeret af enten min mormor eller hendes veninde. Godt nok hæklet af nissegarn, uldgarn, og alskens uldblandinger, men det er dejligt, det luner, og det hører hjemme i min sofa.


En lille sommerbolero fra Marte Helgetuns bog: "Strik til børn, charme i hver maske." 

Closeup på de firkantede pinde og Mandarin Medi fra Sandnes' bomuldshylde.


Ud over småt strik, ligger den blå og bliver færdig hen ad vejen. Jeg har forsøgt mig med at ændre i det oprindelige design, og omregne snoninger, og hvad ved jeg. Så det tager nok flere år før den bliver til en let, tyk, blå sky.. (host host.) Men den ligger godt i kurven og vokser støt. -billedet herunder giver kun et forkølet blåt indtryk. Den er altså hamrende flot violblå!



Der blev også taget hul på foråret, og dermed en påskebuket fra manden. Herligt! Næst efter haven, er blomster også en Lise for sjælen. Dog må jeg nøjes med foråret i min vindueskarm, hvor chiliplanter vokser om kap med tomater og et par bakker med krydderurter. Men den gule farve vidner om forår og nyt liv udendørs:


 En lille pelargonie tog også mod til sig, og sprang ud. Og det gjorde forkølelsesblomsten herunder også. - Jeg må vidst have fat i noget ingefær, for fuglekvidder og blomster gør det ikke alene.
Atju og host herfra. 

Kommentarer

  1. Øv da med sådanne en forårsforkølelse. Håber du snart får has med den.
    Sikke en god ide med sommerboleroer i bomuld. Tror jeg vil se om ikke en kan hækles. God at give i gaver også;-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, de små boleroer kan også hækles ganske enkelt, og så er der en lille gave til en af de små piger. Jeg har allerede afsat den ovenfor, den er næsten klar, og så kan bomuld jo vaskes en del i maskine. Det var nemlig modtagerens ønske.

      Slet
  2. God bedring til dig - og god strikkelyst. Det er nogle fine ting, du har gang i .

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak Mona, ja nu forsøger jeg bare at strikke mig rask.

      Slet
  3. Øv for den. Godt, at der stadig kan strikkes! God bedring.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak for din hilsen Mette, ja der strikkes lidt indimellem.

      Slet
  4. Når man nu ér blevet syg, er det da altid noget, man kan fylde garn og strik i sofaen
    God bedring

    SvarSlet

Send en kommentar