Alt godt fra havet og lidt nyt på pindene

Hele Marts måned har stået i sjalets og strikkeprøvernes tegn. Jeg har testet et par huer, som røg af pindene i en sådan fart, -bestillingsvarer, og så har min strikkeprøve-mani fået ben at gå på i form af nystartede projekter. Selvfølgelig med en kop te i nærheden:



Jeg har påbegyndt et Århussjal fra bogen "Urban."  Jeg strikker det i en tråd alpaca, - Holst garn, Titicaca i farven Jade og skifter herefter imellem forskellige uldtråde i supersoft, spinni og Highland, alt for at få ryddet ud i de små bundter garn, som jeg efterhånden har et pænt lager af i en anseelig størrelse. Det bliver godt og blødt kan jeg mærke, herligt!



Det bliver ved det uldne i de efterfølgende dage. Jeg har kigget dybt i restekurven, så ingen kvaler med indkøb i større mængder supersoft til denne her.
Ydermere har jeg deltaget i et lille lokalt kursus i montering og vævestrik. Spændende strikkeprøver blev vurderet, og forkastet. Og der måtte også startes et nyt projekt op her, da jeg kom jeg igen:


En Vivi-bluse af Helga Isager i vævestrik, selvfølgelig ;-)

Jeg har også fulgt med rundt omkring i blogland, hvor flere har besøgt Fiberfesten i ry sidste weekend. Der var jeg desværre bukket under for sygdom den weekend og kom ikke afsted, som det egentligt var planlagt. Men derfor kunne man jo fint strikke videre af den grund, hjemmefra. .
.


Et par "Hermiones everyday socks" kom på pindene. Jeg har fundet et sæt strømpepinde i kulfiber frem. Og de er virkelig lækre at strikke med. KnitproKarbonz holder fint masken jævnt, og der bliver hurtigt et par strømper på pind 2,5.


- På besøg på den lokale kro, fik vi en skøn tallerken med stjerneskud og glimrende tilbehør. Mmmm, det er ikke så ringe endda. Så kan man vidst ikke udnytte søndagen mere, vel?
 
Fortsat god weekend derude i blogland.

Kommentarer

  1. Det er vel nok nogle smukke ting, du har på pindene

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg glæder mig til strømperne er færdige, det giver et dejligt blødt vaflet mønster til skaftet.

      Slet
  2. JGS - jænne skjønne sawer ;-) De der grønne farver i sjalet er fantastisk flotte!

    SvarSlet
    Svar
    1. He he. Mange tak Mette. Jeg har en svaghed for de grønne og blå toner. Jeg mener den grønne hedder clover leaf, og sammen med den blågrønne jade alpaca, giver det et fantastisk spil.

      Slet
  3. Uhm - nu blev jeg skisme sulten - hvor ser det godt ud :-) Århus-sjalet er vist lige projektet til at få brugt nogle rester og jeg synes din farvekombination er særdeles fin (om Århus bliver flot eller ej, afhænger altså helt og aldeles af farverne :-) Sokkerne ser også lækre ud - i den flotteste farve :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Det smagte bare dejligt. Mange tak for det ;-) Det sjal bliver blødt som silkeskyer. Og jo, jeg glæder mig til de blå sokker kommer på fødderne. Den blå kunne jeg ikke stå for.

      Slet

Send en kommentar