Syrenstrik og andre inspirationer.

En dejlig Kr. himmelfartsminiferie fordrede noget sommerligt strik. Jeg blev inspireret af en mørklilla syren fra haven, og satte gang i et lille privat design, som blev til en luftig sommertop.



-Toppen er strikket i ren økologisk bomuld fra mayflower. Og der er brugt godt og vel 4 nøgler til en str L. Pindestørrelse 3.5 mm fra oven og ned, og herefter en pind 5 mm til mønstret. Ganske luftigt her i varmen. Det skal nævnes, at modtageren skulle på ferie sydpå, så den fik hurtigt fart på.



Tak for de søde hilsner og kommentarer i de forrige indlæg. Jeg er godt og vel færdig med min Bolette fra bogen Yndlingsstrik , designet af Katrine Hannibal i Isager Merilin farve 61.


I skrivende stund monteres ærmerne, og jeg er ved at lave en strikkeprøve møntet på en anden sommerbluse, i Sandnes alpakkasilkegarn. Den bliver lækker. Farven er nr. 3543 og er en varm, terracottabrun nuance. Garnet er let og svalt, og bliver formentligt ligeså kølende som toppen med hulmønstret forneden, når den bliver færdig. Nu vil jeg nyde de lilla og rosa toner imens jeg monterer lidt, for syrenerne blomstrer nu i haverne.
Hav en fortsat god pinse.

Kommentarer

  1. Jeg har nu set mig gal på Sandnes garn - deres bomuldskvaliteter er SÅ dårlige, men det skal jo ikke udelukke resten af sortimentet, he he. Fin og luftig sommertop - jeg blev helt forbavset over du skrev str large, for billederne snyder, så det ligner en børnetop. Jeg har et par syrener i nøjagtig samme farve, men de er ved at takke af for denne gang, men hvor har det været skønt at sidde på bænken og nyde deres duft. Rigtig god pinse :-)

    SvarSlet
  2. Skøn lille top, og ja, man kan kun blive inspireret at strik i haven lige nu. Skønne farver og dufte.
    Jeg strikker sjældent i bomuld, så den diskussion vil jeg blande mig helt uden om. Lige nu er jeg helt forelsket i silke..

    SvarSlet

Send en kommentar