Malenehuen og garnet som blev væk inden det nåede hjem igen.

En dejlig VARM ferie i USA er til ende. Vi er tilbage igen efter at have suget de fleste lysstråler til os, nede omkring ækvator, eller i hvert fald i Florida, vel at mærke.

Der var dejligt behageligt og al forkølelse og hoste er forsvundet, byttet ud med en lidt mere fregnet kulør. Eller som min kollega udtrykte det da jeg kom tilbage: "Er du lidt rødhåret, alligevel?" Jooo... Jeg får altid fregner i solen, he he.

Lidt Pool-knitting.


Jeg benyttede solen til at få strikket på en rimfrostsweater til en af drengene fra G-uld.dk. Det gik også vældig godt, men da vi skulle retur forsvandt der tre kufferter i lufthavnen, og sweateren og mine strikkepinde blev således væk inden de nåede til Danmark igen. Surt. Der gik flere dage inden det dukkede op igen, så jeg fik helt abstinenser, og gav mig til at hækle endnu en klud.



I den sidste rest af juleferien blev jeg inspireret og herefter gik jeg med til en "Garderobemakealong" ovre hos Frk. Garn som har bloggen Her. - Det er sådan set en mindre dille fra Instagram så her kan der søges #garderobemal.

Til det første færdige stykke til min garderobe, fik jeg så fabrikeret en Malene. En hue fra Helga Isagers bog; "Room 606." Jeg havde netop et par nøgler Isager garn liggende i rest, og de kunne konverteres til denne hue, og vips! Så blev der strikket næsten tre nøgler luksusgarn op, fra Isager-kassen. - Så ligger de heller ikke og frister en til at supplere op med nye nøgler i samme kvalitet.



- Nu ved jeg ikke hvordan I har det, men nogen gange får jeg et par nøgler i overskud fra en trøje, specielt, hvis det er en  Isager-model som jeg strikker på bestilling. Herefter er der pludselig et nyt projekt i tankerne, og her kommer så problemet hos mig. For nu kan den nye ønsketrøje pludselig blive MEGET lækrere, hvis jeg bare liiige havde fem nøgler mohair mere, eller syv nøgler af den der Highland som er åh, så lækker. Og så er der et budget der skrider i den sidste ende. Og et rest-lager der vokser og ligger og glor i en kasse under sofaen. Niksen-biksen. Så nu rytter jeg ud.

Efter nytår blev nogle igangværende ting, som jeg har nævnt før, trevlet op, og garnet blev lagt på lager igen. Så der bliver færdiggjort lidt, men godt for tiden. Nogle gange er det godt med lidt oprydning. Jeg fik bedre plads til min rok imellem sofa og kurve.


- Et af de lokale "Hobby-centre" i Florida, var denne stof og stil - lignende butik. Men deres udvalg i garn begrænsede sig til enkle bomuldsnøgler, clover-hæklenåle og masser af plastick-akrylgarn. Uff! Hækleudstyret var det eneste plus, men jeg købte overraskende nok ikke noget, da jeg sværmer mere for de nåle med gummigreb, jeg havde hjemme. Og hjemme lå der en pakke fra Rasmilla og ventede. Jeg havde inden ferien set, at der var udsalg på hjemmesiden, og tog det som en glimrende mulighed for at afprøve Rasmillas garn. Så lige om lidt tyvstarter jeg måske på en sommertop i yndlingsgarnet fra Rasmilla.


Årh jo, I skal ikke snydes for et skørt hattebillede. (Jeg gik under øgenavnet "Hat-woman") He he,   undertegnede købte sig en safarihat, for vi skulle ud i Everglades og se alligatorer. Og med den varme sol der var, måtte fregnerne ind i skyggen.


Endelig var det tid til sukkerchok i lufthavnen på vej hjem. For vores fly blev forsinket, og det resulterede i en ekstra feriedag plus lidt ventetid i lufthavnen. Hos en fastfood-kæde ved navn "IHOP". Guf. De var gode de pandekager, men sikkert fyldt med E-numre og al for meget sukker.


Nu vil jeg se om ikke jeg kan konvertere lidt Jet-lag til almindelig tid igen. Der er en tidsforskel på seks timer at indhente, og kroppen har ikke vænnet sig helt endnu. Så jeg ligner lidt en zombie, når arbejdsdagen er halvvejs gennemført. Så der vil gå et par dage, inden jeg får sovet ordentligt igen. Heldigvis hjælper grøn te lidt. Fortsat god uge til jer derude i blogland. Og nu må jeg rundt og se hvad I har skriblet siden sidst.

Kommentarer