Varm pasta og uldne herligheder

Mmmm det er søndagsfrokost. Det betyder Pasta a la Carbonara her hos mig. En rigtig italiensk klassiker med fløde, bacon, og parmesanost i rå mængder. Og så en frisklavet pasta. Dejligt!


I koppen er der kaffe med lun mælkeskum. Der er dømt søndagsfrokost her ved bordet.

Jeg er godt igang med et sæt hæklede hynder til mine stole. De bliver hæklet i et ribmønster, med halvstangmasker i bagerste maskeled. Det er min egen opskrift, så den kan desværre ikke findes på nettet, med mindre du prøver at finde en karkludeopskrift i rib. Her er et billede af en hynde undervejs: 


Strukturen giver en tyk hynde, på trods af garnet "Mor AAse" fra sandnes, som jeg fik fat i, i den lokale Rema 1000. Der hækles på pind 5mm. Garnet er et raggegarn, til sokker på 80% uld og 20% nylon, så det skal nok ende med et slidstærkt resultat.  
Mine strikkepinde endte med at komme retur, sammen med kuffert og det hele. Så jeg fik som tidligere nævnt sat igang i børnetrøjerne igen. Så: tilbage til tekanden. For efter frokosten vil jeg drikke te og prøvesmage en nybagt bolle med chiafrø. 
Hav en god søndag derude. 

  


Kommentarer

  1. Det ligner en søndag med smil på læben og stor nydelse.

    SvarSlet

Send en kommentar